Hermes – od dodatków jeździeckich do świata wielkiej mody
Ekskluzywny dom mody Hermes został założony w 1837 roku przez Thierry ego Hermesa. Jego pierwszy paryski sklep sprzedawał akcesoria jeździeckie, co wiązało się z jego sentymentem do koni, gonitw oraz ogólnie jeździectwa. Ta pasja spowodowała, że dzięki usilnej pracy i studiowaniu wiedzy na temat wyrobów jeździeckich udało mu się przeniknąć do arystokratycznego świata. To pozwoliło na rozwój przedsiębiorstwa, a późniejsze prestiżowe nagrody umocniło jego uznanie w tym wybrednym środowisku.
Wyroby prezentowane przez sklep Hermesa stały się produktami pożądanymi ze względu na swoją wysoką jakość. Były solidnie wykonane, estetyczne, trwałe oraz trafiały w gust ówczesnej arystokracji. Ponadto produkowane były według nowoczesnych projektów, co przekładało się na pozyskiwanie nowych klientów. Warto wspomnieć, że wśród osobistości doceniających pracę Hermesa był między innymi car Aleksander II zaopatrujący się w jego sklepie w siodła. Po śmierci Thierry'ego Hermes'a w 1880 roku przedsiębiorstwem zaczął zarządzać jego syn Charles-Emile wraz ze swoimi synami. Wprowadzili oni dodatkowe akcesoria, poszerzyli ofertę oraz rozpoczęli sprzedaż detaliczną. W dalszych latach potomkowie Thierry'ego Hermes'a jeszcze bardziej zmodyfikowali asortyment i w sprzedaży pojawiła się odzież, dodatki do stylizacji oraz luksusowe perfumy Hermes.